Followers

05 May 2012

Al-Fatihah

Baru beberapa minit berlalu.. aku baru mendapat kiriman sms daripada Mohamad Azwan.

Innalillahi wainnailaihi rojiun''. tokwan dia telah pulang ke Rahmatullah. Semoga arwah diberi tempat yang terbaik di sisi Nya. AL-FATIHAH!
Ternyata itu adalah berita duka bagi Mohamad azwan. Aku Sedikit termenung, perasaan bersalah campur dengan sedih mengingatkan apa perkataan yang keluar dari mulut aku seblum aku menerima berita ini. Aku marah, aku cakap dia bukan-bukan, aku bergaduh, tuduh dia bandingkan diri dia! sumpah ada sedikit rasa menyesal di hati ini. ingin saja aku minta maaf dari dia sekarang tp aku perlu bagi ruang untuk dia tenangkan diri dan menguruskan apa yang perlu di lakukan di sana.
Apa yang aku nak sampaikan di sini Sesungguhnya adalah milik Allah apa yang Dia ambil, dan akan kembali kepadaNya apa yang Dia berikan. Segala sesuatu yang ada disisiNya ada jangka waktu tertentu (ada ajalnya). Maka hendaklah engkau bersabar dan mengharap pahala dari Allah” kita yang masih hidup di dunia ini perbaikilah diri menjadi manusia yang lebih baik untuk berhadapan dgn Allah kelak janganlah hanyut di dunia ini. Aku pesan untuk diri aku dan jugak orang di sekelilingku. Aku tawu manusia tader yg smpurna tp celakalah manusia tu kalo dia tanak ubah dirinya jadi yang lebih baik walaupun sedikit.

No comments: