Followers

18 May 2012

luahan hati.

Hi, Happy Friday!

Sukar sebenarnya nak memahami hati seseorang perempuan mahupun lelaki, memang mejoriti lelaki akan cakap perempuan sukar difahami, kompleks dan sebagainya. Tanpa lelaki tahu, perempuan seperti aku sangat susah untuk memahami hati seorang lelaki. Ada fakta yang mengatakan lelaki punya banyak masalah tersimpan yang tidak terlihat dari pandangan mata kasar. Bagi lelaki, sayang itu tak perlu diluahkan dengan kata-kata tetapi lebih kepada memberi perhatian dan ambil berat terhadap wanita itu. Seorang lelaki perlu tahu wanita seperti aku inginkan diri mereka dihargai? Inginkan kehadiran mereka itu disedari dalam hidup lelaki. Menghargai itu tidak memerlukan kemewahan yang tinggi cukup dengan membuatkan mereka tahu diri di sayangi.
529302_299980486746498_100002036463270_698697_2121264849_n_large
Sampai sekarang aku belum betul-betul mengerti hati lelaki itu, dia sepertinya mempunyai banyak rahsia yang aku tak tahu. Dia lebih suka membiarkan semuanya, sementara aku berusaha untuk mengambil tahu semuanya. Pemikiran lelaki dan wanita berbeza dan itulah sebabnya kedua-duanya merasakan amat sukar untuk memahami antara satu sama lain. Bagi pandangan aku, lelaki tidak perlu berahsia dengan teman wanitanya sebab perempuan akan menerima lelaki yang di sayangi apa adanya. Jangan membuatkan aku tertanya-tanya ingin tahu seperti ini sesungguhnya ia menyakitkan -.-' yeahhh aku tahu Lelaki pun tahu apa itu sayang cuma mereka tak pandai nak serlahkan atau tunjukkan kasih sayang itu dengan jelas. Sayang seorang lelaki ni memang ada cuma tak terlihat dengan mata kasar. So, bagi aku lelaki perlu tunjukkan kasih sayang agar wanita tahu dan menghargainya. 

No comments: